Wednesday, February 23, 2011

Lawak Jenaka

Cerita Jenaka
 Monday, 29 June 2009 01:42

  
    
    LAWAK #1
    HITAM HEBAT
Cerita ini berlaku di negara Nigeria yang semuanya berkulit hitam. Semakin hitam seseorang, semakin dianggap hebat. Pada suatu hari sepulangnya dari sekolah, ada 3 orang pelajar yang mengagungkan ayah masing-masing.
pelajar 1 : ayah aku hitam sekali. Kelmarin ayah aku membuat sebuah kraf tangan. Tiba-tiba tangannya terluka dan mengeluarkan darah berwarna hitam.
pelajar 2 : wah, itu masih kalah dengan ayah aku, ayah aku lagi  hebat. Kelmarin ayah aku jatuh dari atap rumah, tangannya patah dan terlihatlah tulangnya berwarna hitam. Lebih hebatkan.
pelajar 3 : Huh, itu semua tak hebat sangat. Malam tadi sesudah makan, seluruh keluarga aku menonton tv. Tiba2 ayah aku kentut, langsung saja rumah jadi gelap gelita!!


    
   LAWAK #2
  AYAM
Setelah pulang dari tempat kerja, munzir membuka tudung saji untuk melihat juadah pada hari itu.

Munzir: Wah, lauk ayam! masak kicap pulak tu.Sedapnya. Aku ni dah la dah lama         
           tak makan ayam.

Dengan penuh yakin Munzir pun menghabiskan hidangan tersebut.

Munzir: Burp, Alhamdulillah kenyang. Eh, Man! Mana kau beli ayam ni? Setahu 
           aku, kau ni kedekut orangnya.
Man   : Tak lah. Aku ambil ayam yang kene langgar depan umah tadi. Jimat sikit.
Munzir: Ah, sudah! Naya aku dapat kawan macam kau ni. 

No comments:

Post a Comment